Ik heb shin splint, wat nu?

Shin splint Compressiekousen bieden uitkomst. Vele duurlopers herkennen zich in dit probleem. Hardlopers, voetballers en hockeyers zijn bekend met shin splints. (ook wel Mediaal Tibiaal Stress Syndroom of MTSS genoemd) MTSS is een verzamelnaam voor diverse klachten aan het onderbeen. De pijn is zeer herkenbaar. Pijn aan de spieren die zich aan het bot hechten. Welbekende steken aan de schenen / onderbeen. De schrik voor vele duursporters.
Wat zijn de oorzaken van de shin splint blessure?

Er zijn vele factoren, maar wij zetten de meest bekende in de top 5:
1. Overbelasting door steeds dezelfde oefening. (constant hardlopen)
2. Niet beschikken over de juiste looptechniek
3. Overgewicht
4. Verkeerd schoeisel
5. Te weinig kracht in de kuitspieren. (Te hoge belasting)
Heb je shin splint gehad in het verleden, dan heb je verhoogde kans op herhaling van de MTSS. Ook zijn vrouwen gevoeliger voor shin splints.

Hoe voorkom je Shin splints?
Als eerst is goede anaylse en de juiste schoenen voor jou looppatroon een vereiste. Die koop je bij een specialist als bijvoorbeeld lopers company. Daarnaast een goede begeleiding van de training. Doe warming up en cooling down bij iedere training. Spierversterkende oefeningen voor tijdens en na het sporten. Draag compressiekousen en wil je het echt goed doen! Enforma energysocks heeft speciale shin splints compressiekousen tegen MTSS blessure. Deze kun je preventief dragen of specifiek bij het herstel van de MTSS blessure.

Uit enkele onderzoeken blijkt dat compressiekousen een positief effect hebben op het herstel (een aanzienlijk sneller herstel) en voorkomen van shin splints.

De webstore van Energysocks.nl heeft een compleet assortiment met Compressiekousen en shin spints compressiekousen. De shin splints compressiekousen zijn nieuw en innovatief! Exclusief verkrijgbaar bij energysocks.nl https://energysocks.nl/shin-splints-tibialstress/

Leave a comment